tisdag 5 januari 2016

"Det är för tidigt"

Sitter och kollar igenom facebook flödet och hamnar på en ICA- facebooksida som inte jag jobbar på. De startade sin bakning av semlor idag, en annan butik startade 1 januari. Idag är det en månad och 3 dagar kvar (cirka) tills fettisdagen är, och kommentarerna på detta är, som alla andra år, "Det är för tidigt!!" Hur undrar jag då? Första förfrågan kring semlornas försäljning dimper in redan i november... NOVEMBER!? Det kallar jag för tidigt, för då har vi knappt startat med lussekatter, som btw tydligen ska säljas mellan oktober och januari, hur kass försäljningen än är så "ska det finnas då", fast det är för tidigt? Om jag hade förstått mig på dagens konsumenter så hade jag varit lycklig. Är väl inte tillräckligt gammal än antar jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar