tisdag 2 februari 2010

Ja, Jag fick som jag ville. I följande inlägg beskriver en ung kvinna sin historia, en historia som egentligen är för skrämmande för att vara sann. Men det är den, & jag tycker att du som har en facebook borde gå med i gruppen "Vi som Stödjer Therese i kampen om sin dotter", för även fast du inte känner just Therese, så kan du med hjälp av ditt intresse visa att detta inte är rätt & det kanske kan bli en framtida förändring med hjälp av våra röster. Jag personligen tycker att detta är helt inkorrekt.


Jag citerar :

"Jag tänkte berätta lite bakgrundshistoria till varför jag startade den här gruppen.
I somras hade jag ett förhållande med en kille, han visade sig inte vara bra för min dotter som snart blir 3 år.
Socialen fick reda på det här och sa i stort sett att jag fick välja.
Killen eller min dotter!! (jag förstår dom, med tanke på vad killen är dömd för)
Självklart valde jag min dotter och gjorde då slut med killen.
I November 2009 kom killen hem till mig och sa att han skulle hämta resten av sina saker.
På något sätt så fick socialen reda på detta och åkte hem till mig.
När dom kom blev jag så rädd, så jag ljög om vem killen var.
Till slut berättade jag vem han var.
Dom beslutade då att omhänderta min dotter och placera henne hos sin pappa mot min vilja!
Jag har varit i kontakt med socialen i snart 1 år, pga bråk och oro.
Av flera skäl så är han inte en lämplig pappa.
Ändå valde socialen att placera min dotter hos honom.
Med kravet att dom ska bo hemma hos hans föräldrar (alltså han ska övervakas när han tar hand om våran dotter)!

Just nu kämpar jag för att få hem henne igen, men socialen har redan valt sida.
Dom tror på dotterns pappa!!

Jag har ansökt om besöksförbud mot killen allt handlar om, ska flytta från min lägenhet och jag har även bytt mobil nummer. Ändå TROR socialen att jag har ett förhållande med honom!

HUR BEVISAR MAN NÅGOT SOM INTE ÄR SANT??

Dom är INTE opartiska som dom ska vara.

Detta är min historia, lite snabbt, om varför jag startade den här gruppen!!"



Detta är bara en del av hennes historia & vi är många som oroar oss över situationen! Visa din medkänsla, eller du kanske har varit med om en liknande situation genom att gå med i gruppen!
För oss som vill att Lovisa ska komma HEM igen!
=)

2 kommentarer:

  1. Therese Lanz, Linns syster2 februari 2010 kl. 09:26

    Tack så jätte mycket för det här otroliga vackra och fina inlägget!
    Du anar inte hur mycket det betyder för mig att du kommit på en sån här idé!
    Tack Tack Tack Tack Tack <3

    //Therese Lanz, mamma till Lovisa!

    SvaraRadera
  2. Så lite så! Av någon konstig anledning brukar jag ha många läsare, så då tycker jag man borde utnyttja det ! =) Snart är hon hemma igen hopaps jag Therese =)

    SvaraRadera