måndag 1 februari 2010

Veckan börja tragiskt..

Ja, dömningen gick bra även fast det kändes lite ringrostigt i början, men de gick bra och 150:- extra till att köpa present till bästa vännen Josefin. På tal om Josefin, så är hon i Töcksfors nu hos sin syster, vilket jag också hade velat vara. Så lugnt & fridfullt - typ som Lässerud. Men dit vill jag inte till på ett tag. Mycket drama, vilket jag egentligen får nog av i stan så det räcker och blir över Haha!

Idag har jag, mor & syster varit på sjukhuset. Eller först var det bara jag & mamma från familjen - och Marika & Linda var redan på plats. Efter en timme kom Tessan & vi satt väl där till i alla fall två - halv tre någon gång. Var trevligt att träffa lite släkt men tråkigt att det ska vara omständigeter som kan innebära döden för att man ska ses. Och som sist när mormor dog så kommer orden upprepas " men nu måste vi ta vara på den lilla släkt vi har " som förra gången, men jag kan sätta mitt finger på att det inte kommer bli skillnad. Tänk att ha släktmiddagar - fränt. Ni som brukar ha det kanske inte tycker om det. Men jag vill i alla fall få chansen att hata det jag med. Men någon gång ska det väl även ske i min släkt. Fränt vore det i alla fall.

Elsa, inte fan är det dags för dig att slänga in handduken efter dessa 85 år? Du är för ung, för pigg & för charmig för det. Kommer ihåg när jag och Tessan var små & när mormor levde - hur vi brukade fiska allihopa. När vi va en stor familj. Mormor, martin, Elsa, Curt, mamma, Marika & Helena. & vi <3>Det var tider det. & jag längtar tillbaka.


N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar