torsdag 24 oktober 2013

Världsklassföräldrar!

Igår var jag på Kuklturskolans hyllning av The Beatles, där ett gäng tjejer och killar sjöng och spelade låtar från just ovannämda. Vi var där för att kolla på ELin, Marcus lillasyster, som med sin kör framörde "Here comes the Sun". Jättre trevligt, verkligen.. Eller? Mja, jo det var trevligt, men personen i stolen brevid oss störde mig ungefär ja HELA showen. Hon (ca45-50år) satt och skrev sms med nån Lars-Göran  och gruppchattade genom hela showen. Vad resulterar detta i? Jo, en irritation. Gör du din dotter/son glad genom att dyka upp? Ja absolut, men tänk om ditt barn visste om att du inte tittade upp en enda gång under hela showen. Tur för dig att det var mörkt, jag hade blivit besviken om jag vore ditt barn annars. Efter första akten var Eli klar och vi bestämde oss för att gå hem. Då hör jag en luddig kommentar från denna kvinna till en annan kvinna två rader längre ner som uppenbarligen är bekanata "Visst är det bra?" In my assss att du tycker, du har ju faktiskt inte kollat en sekund. Och inte nog med det, när ljuset tänds så ser jag att även hennes gubbe sover. Världsklass föräldrar, hoppas aldrig jag blir sån...  MEN om du nu kärring jävel läser detta så har jag filmat hela showen inprincip, så om du undrar hur ditt barn skötte sig sök på orde "Kulturhuset Karlstad hyllar The Beatles" så kan du ju hoppas på att jag fick med nåt av din unge...

Och ja, jag är faktiskt bitter... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar