onsdag 20 oktober 2010

Nattsvammel

Älskade du;

Jag vill berätta för dig att oavsett vad som än händer, så finns jag här för dig. Men nu måste du ta tag i dig själv, ställa upp på dig själv och säga ifrån. Om inte jag klarar mer, vad fan gör inte du? Du måste inse att beteendet du möter, dagligen, inte är sunt. Om han säger att det är din hälsa, och ditt boende han "bryr sig om" så är det falskt. Falskare än vad det någonsin kan bli. Varför skulle han bry sig om dig när han inte ens bryr sig om sig själv? Han vet inte vart han har sig själv, därör vill han ha kontroll över någon annan. Du behöver stöd, vi har gett dig stöd. Du behöver en vän, vi har varit vänner länge. Men du har ett beslut du behöver fatta, och det kan ingen hjälpa dig med.

Det ska bli skönt att komma bort ifrån allt skit ett tag. Så jävla skönt. Just nu vill jag bara ställa mig i duschen och skölja bort allt skit jag har hört idag. Jag behöver det, men kan inte. Får väl ta denna kväll som en lärdom, att ytan är inte alltid som man tror. Ser löken bra ut på skalet behöver det inte betyda att den går att äta?

Önskar att jag kunde fatta alla mina vänners beslut ibland, men iofs, då har inte jag något att prata om längre. Är trött på alla beslut som har fattats de senaste veckorna, alla som är fel enligt mig. Men jag kan ju iofs inte säga att jag skulle kunnat fatta ett bättre om jag var i samma situation. Det är väl det som är så bra med olika åsikter, man slutar aldrig förvånas. Eller hur?

Jag får nog säga att jag älskar nattsvammel. De är dom som gör att man blir extra ärlig. Sitter här med kaffe koppen, klockan har precis passerat 23:30 & jag är egentligen jätte trött. Men ibland så hamnar man i sådana "sitsar" som man bara måste orka igenom för att få livet att flyta på som normalt. Har iaf fått mitt studiebidrag nu, så något har jag att vara nöjd över en dag som denna..

och självklart kommer jag sakna den galna hunden Ralf. Han har förgyllt många tillfällen de senaste åren, på både gott och ont. Men det är en hund man kommer minnas en lång tid framöver. All love to you Emelie. Du kommer vara ledsen , men de går över. & jag ställer upp för dig!

Fan vad många de är man vill ställa upp för, jämt och ständigt. Men idag försvann det en person, som jag aldrig mer kommer ställa upp för. Någonsin. Du vill alltså ingen väl, eftersom du prioriterar som du gör? Ah jag vet inte.. Svammel ni vet ;)

Ska avsluta nu, innan de blir allt för mycket. I´ll Send some love to YOU. Du betyder massor, och på en kort tid har du fått många av mina åsikter att vändas. Man kan inte lita på alla, även de man håller som närmast. Men du har även lärt mig att våga chansa, våga släppa & tänja på gränserna. DU har gjort massor för mig och jag vill göra samma tillbaka.


Nu avslutar jag.. SKÄGG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar