onsdag 8 september 2010

Skrämmande

För första gången har jag faktiskt haft en anledning att inte blogga. Jag har haft en känslomässig kris om man kan kalla det de(?). Efter lördagens inlägg blev inte livet bättre heller. Menmen, efter konstiga samtal först från Allex som smsade fel blev jag väckt ännu en gång vid 5. Skulle upp åtta. Ingen som helst ide att lägga sig igen så de gjorde jag inte heller. Mötte Sandra när hon slutade jobba och åkte sedan och dömde min match. Så, de var väl allt. Nej fan, vann ju Semifinalen i lördags i korpenfotbollen också. Var folk så de precis räckte till att fylla plan. De är bra skit det. Final nästa helg då.. Ah, återkommer om det. Söndag var de ju, dömde två matcher & sen packa jag och morsan ihop våra saker och åkte ut i skogen, till Lässerud närmare bestämt. När vi kom fram gick vi å palla äpplen, gick omkring, hittade en jätte padda fast det var en groda, promenerade bort till Curt där de blev morgonkaffe och en öl (de hade börjat mörkna, men vi tog allt i ett). Promenerade hem och grät mig förtvivlat till söms ;) Efter film då förstås.

Måndagen spenderades med gräsklipparen, vid sjön, med trimmern, promenader med musik i öronen.. Mestadels iallafall. Kollade på massa saker som man inte uppmärksammats på flera år, så som mina grodställen, "Tankestenen", kojorna, soptippen osv. Fan vad mina yngre år ser enkla ut i dags läget. Förmodligen hade man problem stora som hus då med.. Sen bestämde jag att de var dags att gå ut för att plocka svamp. Kan ju förkorta turen i ord genom att berätta att vi tog varvet runt sjön, hitta massa svamp, mamma tog kort och sjönk ner i en bäck. Vi såg ett rådjur också. Och fiskrom? Ah, de såg ut som det iaf. Överallt. Letade bäverbon men de gick inge vidare det heller. På kvällen blev det kaffe hos Monica & sen gled ja omkring i bilen och njöt av tillvaron. Träffade en kär vän som gjorde ett par försök att tillrättavisa mig på rätt väg igen. Får se hur det går...

Tisdagen var trimmern min bästa vän då jag och rut (trimmern) gav oss på ett jordgetingbo. Mycket givande , eller iaf mycket motion. Sprang som djuret varje gång ja såg en geting, men ändå kunde jag inte ge mig med det. Det var kul det! Satt på stenen i någon timme och kollade på sjön. Såg en bäver. Ah, de var väl det. Åkte hem eftersom vattnet inte fungerat sen i söndags natt. Ah, de var det de. Hem till karlstad och dess kaos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar