onsdag 7 juli 2010

Tisdag

Oj oj, denna dagen har gått fort. Började med att Allex kom till mig för att hämta sin gummibåt. Vi tog den på cykeln och började den oändliga vandringen hem till henne. Slängde båten i förrådet i källaren och gick ut på powerwalk från Allex till Rud-Färjestad (LLA) och hem. Skön promenad i allafall. Efter det blev det att lägga sig på taket ett måsslag, spanade på bilar, pojke i busskur, hundar osv. Dock var det mer moln än sol, så de fick bli en hem färd och laga mat, korvstroganoff och ris. Mumma!


När klockan blivit lite mer begav jag mig emot Emelie och vi gick ut på en promenad med Ralf. Började med att hälsa på Sandra på jobbet, sen gick vi typ norra våxnäs runt. Förbi Robert för en flaska vatten och vatten te Raffe & sen gick vi långt långt och blev uppätna av myggen :D
Efter promenaden blev de att spela kort i väntan på att Allex skulle hämta upp oss för en snabbis till Molkom för att mata mongot. Hamstern alltså. utan öga ;) Mouhaha! Nejdå, bara svullet öga. Förlåt Allex. De fanns en massa lustiga namn på de som hyr huset också. Diggar namn skyltar, med Rumsnr. HAHA. Och precis när Allex ska låsa tvättstugan och jag och Emelie står vid dörren - så klockrent, Emelie "Oj, de kommer någon" Allex " AAAAARGH! Fan Fan fan fan -krångla lite med låset - Spring!" Nej men de var en trevlig tur till Molkom. Tog två varv förbi Ängsbackafestivalen. Skulle nog vilja säga "De höga´s festival". Menmen, inte jag som är administratören i de hela så ah.. Träffade Linda efter hennes "städa-upp-efter-dom-som-torkar-bajs" jobb och sen bar de iväg hemåt där vi nästan prejade ner två små moppe pojkar utan moppar, vollybollspelande moppepojkar, mitt i vägen så klart(Molkom -suck-). Utan skor. Man kunde tro att dom tappat bort sig från festivalen, men icke. De var Allex vänner. Komik,Komik! ;)


Väl hemma i Karlstad fick vi skjuts till Emelie där jag hade cykeln. Gick upp på toa & sen gick jag bort till Sandra som jobbar natt numera. Satt och pratade med henne i 1½,, tills klockan var halv ett. Ojoj. Menmen, de var trevligt. Sen när jag cyklade genom stan och hemåt kommer de någon idiot i svart bil och vinkar som en galning. Hej på dig med Emelie ;) Hahaha. Men de var trevlans! :D Sen blev de nattmat & krypa ner i sängen.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar