onsdag 9 juni 2010

Sköna minnen

Linn Lanz, vi har många sköna minnen ihop. Som den gången vi åkte till Västerås över Halloween & kom inte iväg som planerat för någon hade glömt dra ur stolsvärmen. Eller alla nätter vi suttit ute på din trapp till din lilla stuga du bodde i och drack te, blickade upp mot himlen och sa ingenting, men vi förstod precis vad den andre tänkte. För mig kommer du alltid vara en vän, oavsett om du är 10min bort med bil eller 12 timmar med flyg - vi hörs inte jämt men jag vet att jag har dig där när jag behöver dig.





Josefin Wärme, hur länge har vi känt varandra? Cirka fyra år. Och jag vet exakt vart jag har dig, jämt. Jag vet när du är sur, och jag vet varför - jag vet när du är glad och jag vet varför. Du är nog den som vet mest om mig, och jag mest om dig. Vi vet nog mer om varandra än vi själva vet. Alla våra minnen från Lässerud, som norsken, parken, Turkiet, och bara alla utekvällar med total fylla men med absolut självkontroll ;) Det är en ära att ha dig som vän.





Louise Andersson Bodin, en soulmate jag fann ganska sent, efter att ändå kännt varandra i ett år. Men så snabbt vi klicka i våra hakar i varandra så satt den som ett smäck. Du är nog min mest spontana kompis, och de gillar jag! Som att åka till Turkiet i Oktober, bara bokade så där - eller resan till Örebro för att hälsa på Mia mitt i natten för vi kände för det. Eller alla mornar man varit ute i Värmskog och fått springa till bussen för att vi verkligen inte ville gå upp men ingen hade samvete att skolka. När du var i Skottland var de som att ja förlorat dig, men egentligen så ses vi inte mer för att du är hemma, men de gör mig inget. Jag vet vart jag har dig, och det är i mitt hjärta. Mer behövs inte.





Allexandra Tellfors, en stjärna för sig. Konstig vänskapsbörjan måste jag säga, men jag tror att de vi dela gjorde att vi blev närmare ;) Detta är min äventyrspartner. Och jag känner inte många som däckar på ett ölflak, nonchalerar en buss och blir nästan påkörd, hetsar mig till inbrott & är blond och smart - men de är hon! Och jag tackar gudarna för henne - äventyr & utmaning är någon människan behöver för att överleva! & de tackar jag henne för.





Amanda Johansson, förmodligen den kompisen från Karlstad jag kännt längst. Vi ses inte allt lika ofta längre, men när vi väl ses så känns de som att vi kan avsluta en konversation och två veckor senare tar vi upp den som om det handlade om 2 timmar sen vi avslutade den. Vi har varandra, och alla våra innebandycup minnen tillsammans. Dom är så många så de är sjukt. Eller spritflaska på torget! Vi lärde känna varandra i fjortisåldern och vi förändrades med varandra till de bättre - tillsammans! Så jag värdesätter dig väldigt mycket pga det, och ja saknar dig.




Emelie Hagberg, vi lärde känna varandra efter att ha gått i samma klass i tre år, men de kan inte bara varit slumpen. Vi ses inte jämt, men du är en vän jag värdesätter högt - för du är den du är & vi har massor gemensamt med samtidigt inte. Vi känner inte varandra utan & innan men vi vet hur den andre tänker och det krävs oftast inga förklaringar för att göra oss förstådda hos den andre. Du är en toppen tjej & din hund är galen - men ja är stolt. Du tar utmaningen & fortsätter kämpa oavsett vad andra säger. Det är därför jag tycker så mycket om dig som jag gör. Du är självständig. Och de gillar vi.

Cecilia Isenborg, en kompis jag nästan alltid hållt kärt. Vi har, nästa vår, haft 20 underbara år tillsammans, dock hade vi ett uppehåll när vi gick åt skilda håll först när jag flytta till Värmland & sen när jag hade min fotbolls-hets-period, men jag har alltid vetat att vi har varandra. Vi blev helt enkelt skapade för att vara med varandra, även fast vi bor på två olika håll. Vi har något gemensamt - Vi är en familj.



Sandra Lindskog, en tjej jag just nu inte kan sätta fingret på. Ibland blir man prioriterad, ibland inte. Men så är livets gång och man får verkligen ta i för hålla sig på jämn nivå i näringskedjan ;) Skämt åtsido. Du är en vän man kan ha jävla massa kul med & du betyder mycket för mig. Jag vet inte hur mycket vi har gjort tillsammans, men när vi väl är tillsammans löser det sig alltid. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar