tisdag 10 augusti 2010

Molkom

Har inte riktigt haft lust att blogga massa smått under dagen därför kommer allt på en gång nu istället. Startade dagen med att vakna vid nio och att inse att 3-4timmars sömn per natt är inte okej. Men ibland går de inte att göra något åt, speciellt inte nu, så de var bara att dra upp arslet ur soffan (har bosatt mig där eftersom de är bättre dvd) och gjorde kaffe. Allex ringde och jag började leta frenetiskt efter parkeringstillståndet som behövs för att parkera utanför mig. Kom på när Akkex var utanför att de har ju Josefin, så i panik ringde jag pappa som kom med den briljanta iden att ställa bilen i garaget! Så de fick de bli. Följde Allex halvvägs till stan för att få igång benen lite. Efter de blev de en evig väntan på att hon skulle bli barbie, men så söt ho blev då ;) Det fick bli mackaronisar & köttbullar vid tre och snack i solen som faktiskt kikat fram idag. Helt otroligt, jag vet! ;)







Efter ingen övertalan alls följde jag med henne till Molkom där det blev hem till henne för hon skulle vika tvätt med mor sin innan fem. Kan tala om att så här på kvällskvisten vet vi fortfarande inte varför innan fem. Glömde visst att ta reda på det ;D Lekte med bumbibuddah och när Allex var klar åkte vi iväg till preem för att göra ett seriöst preem häng. Gick alldeles utomordentligt bra måste jag säga. Känns inge malplacerat allt. Fattades bara min grymt snygga keps bland mupparna så hade jag inte kunnat varit mer utstött :D Med oss hade vi en Robin, en Nicko & en Hammar. De kom och gick folk hela tiden, som de ska vara på preem. Efter bara två coca cola blev de iväg till pizzerian (?). Trodde dock inte att vi skulle sitta 5 personer och titta på Hammar när han åt sin vesuvio, men så vart det. Nu tror du kanske att jag är dum i huvudet som säger 5 som kollade, men Nicko råkade hitta en Johan på vägen så även han joinade. När Johan sedan kom med det absolut mest eftertraktade förslaget någonsin - kaffe - var jag inte sen att haka på. Så hem till Johan för lite bryggkaffe och tvspel. Allexandra är nog den mest roligaste i världen när det gäller Borrelia. För de första säger hon Malaria & för de andra så får jag inte göra något. Som när jag sprang iväg ifrån en geting tidigare under kvällen så kollade hon på mig med en klassisk "mamma-blick" och sa att de inte var bra för hälsan ungefär. Sitta still vill jag ju verkligen göra när getingarna blir närgångna. Kanske ska försöka mig på hennes metod - skrika bort dom. :) Efter tvspels tittande för min del kollade vi upp bussen , 50 min kvar tills den gick. Så Allex jag och Nicko for iväg till garaget, hämtade däck och sen till busshållsplatsen. Pluppade dom medan vi väntade. 43kr fattigare sitter jag här nu. Har precis haft timmtal långt samtal med Sandra som sitter på jobbet. Hade lovat Allex att skriva när jag kom hem så jag inte var död. Skrev ju faktiskt när jag klev på bussen att jag överlevde. De räckte inte tydligen ;) Haha. Men men. Nu blir det lite Paradise Hotell avsnitt tror jag och sen tar vi natten tidigt. Eller? ;)


Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar